Máme jich obrovskou spoustu druhů. Základní rozdělení by mohlo být na dvoukřídlé a jednokřídlé. Další se pak liší způsobem otevírání a tak dále a tak dále. Debata o vratech může být také o tom, zda ponechat ruční otevírání nebo automatické. V tomto případě se musí všechno upravit namontovat kolejničky a koupit motorek. Pokud si to všechno uděláte na dálkové ovládání, nebudete muset ani opustit automobil. Ostatně i kdyby nebylo tak byste museli z auta vystrčit jen ruku a stisknout knoflík. Zvláštní druh vrat jsou pak lamelová, sekční nebo rychloběžná. Ty se ovšem v žargonu mohou nazývat všelijak a ta poslední se dávají spíše do provozů, ke se stále chodí nebo jezdí s vysokozdvižným vozíkem, károu nebo tak nějak podobně.

rychloběžná vrata

Tato věcička se správně technicky nazývá rychloběžná vrata Altoma.cz. Již výše napsáno, kam se převážně používají a samozřejmě jako u všech jiných je i těchto více druhů. Také se liší třeba materiálem. Ten může být všelijaký a vybírá se většinou podle toho, jaké prostory má krýt, nebo, chcete-li uzavírat. Takže někomu stačí nějaká obyčejná pevnější látka a jiný budoucí majitel zase chce nějakou hrubou koženku, která umí držet teplo. Pokud se pak taková vrata dělají na způsob sekčních, může být klidně materiál hliník. Nebo cokoli jiného, jen je třeba si umět vybrat.

normální vrata

Dříve takové vymoženosti nebyly, vrata na dálkové ovládání jste například mohli vidět jen a jen ve sci-fi filmech. Ta rychloběžná vrata tu však jsou již hodně dlouho, já sám je pamatuji ještě jako mladé děvče, že u nás v Bánské Bystrici rozdělovala tato vrata jednotlivé provozy. Jen se jim tehdy neříkalo rychloběžná vrata, ale zkráceně roleťáky. Kdo tento název vymyslel to nevím, ale když se použil, věděl každý oč se jedná.

Pokud vás zajímá více informací, tak si klikněte nahoře v článku na odkaz. Tam se dozvíte o mnoho více.